fbpx
LEVERANTÖRER2021-11-25T13:50:12+01:00
BYAR
SÄSONG
KUNDER
FÖRENINGAR/KLASSER
LEVERANTÖRER
IDÉN BAKOM
RÖSTER
KONTAKT

Sälj till nya kunder

Låg kommission

Inget svinn

Frågor & Svar

Vad är Hem till Byn?2021-08-30T10:03:30+02:00

Hem till Byn är en förmedlingstjänst av färdiglagad mat, bröd och andra livsmedel.

Vilka leverantörer vill Hem till Byn samarbeta med?2021-08-30T10:04:31+02:00

Engagerade, småskaliga producenter och återförsäljare som vill växa och utvecklas

Restauranger och caféer som lagar god mat som många gillar

Bagerier och konditorier som bakar goda bröd, bullar och kakor

Hur mycket kostar det att sälja genom Hem till Byn?2021-08-30T10:05:48+02:00

Hem till Byns kommission är 10 %

Var finns Hem till Byns kunder?2022-01-12T08:15:55+01:00

Gå in på fliken ”Byar” så ser du i vilka byar vi finns för närvarande

Levereras kundernas beställningar hem till varje kund?2022-01-12T08:16:47+01:00

Nej, kunderna kommer till en central plats i byn och man har 15-30 minuter på sig att hämta sina beställningar

Var beställer kunden?2021-08-30T10:08:35+02:00

Kunderna beställer i by-unika Facebook-grupper som börjar med namnet på byn, följt av Hem till Byn t ex ”RÖKE – Hem till Byn”

Vad krävs av mig som leverantör?2021-08-30T10:09:31+02:00

Vi behöver dela uppfattningen att det är viktigt med en levande landsbygd och att vi vill växa och utvecklas tillsammans

Alla leverantörer levererar själva sina varor ut till byarna i enlighet med de lagar och regler som finns för att transportera livsmedel. Leverantörer får gärna hjälpas åt med att leverera åt varandra

Hur många leverantörer kommer till byn vid samma tillfälle?2022-07-01T11:40:40+02:00

På fredagar är det i allmänhet en leverantör. Vid andra tillfällen kan det vara flera leverantörer och då givetvis med olika utbud

Hur mycket kostar det för kunden att beställa?2022-07-01T11:46:05+02:00

Hem till Byn gör inga påslag, allt kostar som i butiken, på restaurangen, i gårdsbutiken eller hos bageriet. Tillkommer gör endast en engångskostnad på 20 kr.

Hur får jag som leverantör betalt?2021-08-30T10:12:00+02:00

Hem till Byn föredrar att betala via faktura och betalar den gärna direkt

Vi vill prova, hur gör vi?2021-08-30T10:12:26+02:00

Vi börjar med ett samtal så att vi känner att vi har samma uppfattning om vad som är intressant för kunderna och praktiskt kan fungera

Vad händer sen?2021-08-30T10:12:54+02:00

Ca 10 dagar innan det är dags att för utlämning så behöver Hem till Byn bilder, beskrivningar och priser. Första gången tar det här lite tid men sen blir det enkelt

Hem till Byn sammanställer, redigerar o s v så att erbjudandet känns intressant för kunderna

När kan kunden beställa?2022-07-01T11:46:47+02:00

Om det är utlämning fredag kväll så öppnar vi för beställningar tisdag kväll och stänger torsdag kväll

Hur beställer kunden?2022-07-01T11:47:41+02:00

Det är väldigt enkelt!

  1. I inlägget på Facebook-sidan beskrivs vad som erbjuds och varje vara har en bokstav
  2. Kunden beställer genom att i inläggets kommentarsfält skriva vad som önskas samt totalsumman t ex ”A 20 kr + 2 st B à 135 kr + 2 st K á 24 = 338 kr” och betalar direkt via Swish. A är alltid serviceavgiften
  3. Hem till Byn bekräftar genom att ”gilla” kommentaren och svara med ett beställningsnummer t ex ”Tack så mycket, du är nummer 12”
Om det är varor med kg-pris eller som bara finns i begränsad mängd?2022-07-01T11:49:50+02:00

Då gör vi så här:

  1. Kunden skriver sin beställning utan att skriva några priser t ex ”A 20 kr + 1 kg E + 2 H”. A är alltid serviceavgiften
  2. Leverantören väger upp, fyller i den följesedel som Hem till Byn har tagit fram, fotar följesedeln och skickar den via Messenger till Hem till Byn minst 6 timmar innan det är utlämning
  3. Hem till Byn besvarar därefter kundens kommentar med vilken summa kunden ska betala
Hur och när får jag som leverantör beställningen?2022-07-01T11:50:56+02:00

När vi stänger får ni så fort som möjligt ett mail med den totala beställningen. Hem till Byn tar alltid fram en tom följesedel och mailar den i samband med att vi öppnar för beställningar. Följesedeln ska alltid packas med respektive kunds beställning

Givetvis så är man som leverantör välkommen att följa sidorna och se hur det går, och man får gärna ”gilla” kommentarerna/beställningarna

Kan kunderna även handla på plats?2021-08-30T10:17:54+02:00

Nej, Hem till Byn jobbar endast med förbeställningar

Var i byn är utlämningen?2021-08-30T10:18:49+02:00

Alltid samma plats, centralt i byn. Det ska vara lätt för kunderna att hämta sina beställningar

Vilka tider gäller för utlämningen?2022-01-12T08:22:12+01:00

På fredagar kan första byn ha utlämning t ex 17.30-17.45 och den andra 18.15-18.30

Vad händer om det blir fel?2021-08-30T10:20:50+02:00

Som leverantör ansvarar man så klart för att man packar rätt. Blir det trots det fel vid utlämningen får man lösa det på bästa sätt där och då

Om Hem till Byn har gjort fel i beställningen så ersätter naturligtvis Hem till Byn kunden

Om kunden är missnöjd med själva varan så är kunden välkommen att ta kontakt med Hem till Byn, så tar vi det därifrån

Vad händer om kunden kommer för sent till utlämningen?2021-08-30T10:21:34+02:00

Vi kan inte ta ansvar för det men vi skickar ett meddelande på Messenger och lämnar kvar beställningen på utlämningsplatsen, skyddad så gott det går

Hem till Byn vill växa och utvecklas tillsammans med er!

Till toppen